ЛУГАНСКИЙ ОБЛАСТНОЙ ЦЕНТР ДЕТСКО-ЮНОШЕСКОГО ТУРИЗМА И КРАЕВЕДЕНИЯ

 
ЛОЦДЮТК

г. Луганск, кв. Заречный КУ ЛСШ№57 2-й корпус каб. 218-219.

Тел.\ факс (0642) 33 62 09 E-mail: loctik@ukr.net     kraeved_otd@mail.ru

Меню сайта
Федерации
  • Луганская областная федерация спортивного туризма

  • Луганская областная федерация альпинизма и скалолазания

  • Поиск
    Категории раздела
    Туризм [24]
    Краеведение [38]
    Главная » Статьи » Краеведение

    методичні рекомендації з організації гри "Джура"
    МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
    з  організації   дитячо-юнацької військово-спортивної
    патріотичної гри Українського козацтва
    "Джура" ("Сокіл") в навчальних  закладах України

     І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

     Українці - єдина у світі козацька нація. Козацтво є дисциплінованою організацією українського народу, споконвічною формою його самоорганізації і самозахисту в лихоліття на засадах стародавнього Звичаю - Волі як відкристалізованого етнічного розуму.
    Сучасне Українське козацтво відновилося в Україні в 1990 році і має своєю метою історичну місію - шляхом боротьби за незалежність і соборність України, відновленням у етнічній пам'яті українців глибоких національно-патріотичних переконань, традицій і безмежної любові до своєї Батьківщини - втілити в життя українського народу і спонукати на вічність Українську Національну Ідею.
    Вільною „Козацькою республікою" називали іноземці нашу Батьківщину, з глибокою повагою відзивались про її відчайдушних захисників - запорозьких козаків.Запорозьке козацтво - гордість української нації і козацька педагогіка має виховати в дітях саме цю гордість за своїх предків, синівську вірність, навчити їх бути сильними, дужими, готовими віддати своє життя, якщо вирішується доля рідної Вітчизни, як це робили славні козаки -запорожці.
    У козацькі часи нашому народові були приманними високий рівень шляхетності, моральності, духовності, доблесті і звитяги, знання і бездоганне дотримання національних традицій і звичаїв. У козацькій державі не було такого ганебного явища як бездомні діти. Дітьми опікувалося все суспільство. Ці якості потрібні українському народові і сьогодні - в період відновлення своєї державності і особливо завтра, в процесі розбудови і зміцнення могутності нашої Батьківщини, в процесі практичних дій щодо відновлення і збагачення слави України.
    Отже, сьогодні в школярів необхідно виховувати глибокі почуття патріотизму та національної гідності, якостей захисника Батьківщини, високий рівень загальної культури та народних знань (народної астрономії, медицини, агрономії, метеорології) народної етики, естетики, моралі, мистецтв.
    Виконанню цих завдань і повинне сприяти Положення про дитячо-юнацьку, військово-спортивну патріотичну гру "Джура" („Сокіл”), затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 25.12.2003 №855 (далі у тексті – Положення), яка за напрямками, формою і змістом розрахована на шкільну молодь, студентів, а також на допризовну і призовну молодь за місцем проживання за умов умілого, грамотного, ініціативного і активного керівництва педагогічних колективів, козаків - патріотів, членів патріотичних молодіжних організацій, керівників художніх мистецьких колективів тощо.
    Пропозиції цих методичних рекомендацій щодо напрямків і змісту виховання молоді реалізуються шляхом організації цілеспрямованого системного напрямку в навчально-виховному процесі в учнівських класах, в загонах, гуртках, секціях та ланках за інтересами, в процесі військово-спортивної патріотичної козацької гри "Джура"(„Сокіл”) в позаурочний час в навчальних та позашкільних закладах освіти, за місцем проживання, під час табірного збору допризовної та призовної молоді.
    Відповідна діяльність має охопити майже всі сфери учнівського та студентського життя, при цьому треба зважити на ту особливість, що козаками на Січі були лише чоловіки, але у грі "Джура"(„Сокіл”) дівчата - вірні та рівноправні супутниці козаків, вони - БЕРЕГИНІ свого роду, отчого дому, але при цьому в кожну важку годину й воїни, які можуть відстояти свою землю від ворога, тобто заступити свого чоловіка-козака, якщо це необхідно. Жінка-мати виховувала у своїх дітей ( і в першу чергу у хлопців) мужність, сміливість, твердість і рішучість, інші вольові, необхідні захиснику Батьківщини риси козацького характеру.
    Виховувати в людині патріота своєї Батьківщини, любов до рідного краю, любов до своєї України варто починати з раннього дитинства.
    За змістом гра "Джура"(„Сокіл”) потребує від керівного складу гри певних духовних і фізичних зусиль щодо організації цікавої і ефективної роботи, але це не повинно бути стримуючим фактором в навчально-виховному процесі.
    Мета гри "Джура"(„Сокіл”) - шляхом свідомого пізнання і прийняття геройського, лицарського, гуманного і демократичного славного минулого наших предків - Українського козацтва, його традицій, культури, науки, військового мистецтва та господарювання духовно і морально піднятися до розуміння Української Національної Ідеї, до виховання національно свідомого громадянина України.

     ІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ  ГРИ  „ДЖУРА” („СОКІЛ”)

    1. Організація гри "Джура"(„Сокіл”) в навчальних закладах здійснюється на основі Положення, інструктивно-методичних  та інших нормативних документів.
    Структурно учасники гри добровільно організовуються в рій (найменша ланка), чоту (клас), сотню (паралель класів: молодші, середні, старші), курінь (навчальний заклад), полк (районне об’єднання), паланка (обласне об’єднання) та всеукраїнське об’єднання – кіш (схема додається).
    2. Систему обов’язкових взаємопов’язаних форм організації гри "Джура"(„Сокіл”) в навчальному закладі складають заходи, що проводяться протягом навчального року (Орієнтовний план заходів – додається).
    3. В організації дитячо-юнацької військово-спортивної патріотичної гри Українського козацтва "Джура"(„Сокіл”) бере участь весь педагогічний колектив навчального закладу, учні, студенти, молодь, громадські організації, об’єднання, клуби, що працюють на базі навчального закладу тощо.
    4. Керівник навчального закладу несе відповідальність за організацію дитячо-юнацької військово-спортивної патріотичної гри Українського козацтва "Джура"(„Сокіл”), забезпечує необхідні умови для її проведення; здійснює контроль за виконанням вимог нормативних документів з організації гри.
    5. Заступник з навчально-виховної роботи несе відповідальність за дотримання ідейних принципів козацької педагогіки в організації навчально-виховного процесу в навчальному закладі; організовує семінари, педагогічні ради, засідання методичних об’єднань, де розглядаються питання козацької та народної сімейної педагогіки, контролює наявність матеріалів національно-патріотичного змісту в навчальних кабінетах, світлицях, музеях навчального закладу та їх використання в навчальному процесі.
    6. Організатор позакласної та позашкільної роботи (педагог-організатор) несе відповідальність за проведення заходів з організації дитячо-юнацької військово-спортивної патріотичної гри Українського козацтва "Джура"(„Сокіл”) в позаурочний та канікулярний час; контролює роботу  дитячих об’єднань, секцій, клубів тощо; організовує заняття з учителями, класними керівниками, педагогічними та іншими працівниками для підготовки їх до керівництва грою, залучаючи з цією метою членів штабів проведення гри усіх рівнів, працівників Центрів туризму та краєзнавства (Станцій юних туристів), Будинків дитячої творчості тощо; залучає шефів, спонсорів, батьків, громадські організації до проведення дитячо-юнацької військово-спортивної патріотичної гри Українського козацтва "Джура"(„Сокіл”) як у навчальному закладі, так і за місцем проживання; організовує пропаганду здорового способу життя та козацькі принципи і ідеали серед учнівської та студентської молоді, педагогічного колективу, батьків, громадськості.
    7. Відповідальний за проведення дитячо-юнацької військово-спортивної патріотичної гри Українського козацтва "Джура"(„Сокіл”) (призначається наказом керівника навчального закладу із числа педагогічних працівників за їх згодою) – разом з адміністрацією, педагогічним колективом, громадським активом навчального закладу складає план заходів щодо проведення гри, допомагає визначати завдання на навчальний рік та перспективу, проводить заняття з педагогами, вчителями, класними керівниками, вихователями груп продовженого дня, а також з активом  з підготовки їх до проведення гри; забезпечує подання відповідних документів до управлінь освіти і науки та штаби; організовує проведення операцій та масових  заходів у рамках гри; допомагає в організації походів, експедицій, екскурсій, змагань, зльотів,  вікторин, конференцій, вечорів; проводить інструктажі з техніки безпеки; веде облік роботи, здійснює реєстрацію іменних заявок, інших необхідних документів щодо організації та проведення гри; здійснює безпосереднє керівництво проведенням фіналу гри у навчальному закладі.
    8. Учитель (викладач) фізичної культури організовує фізичну підготовку та контроль фізичного стану учасників гри; слідкує за наявністю в навчальному закладі необхідного спорядження та інвентарю, його поповненням та зберіганням; організовує  змагання, бере участь у підготовці та проведенні фіналу гри у навчальному закладі.
    9. Учитель (викладач) початкової військової підготовки (навчального предмету «Захист Вітчизни») організовує стройовий вишкіл, вогневу підготовку (обладнання тирів та стрільби із різних видів зброї), практичні заняття у військових частинах, частинах внутрішніх військ, МВД, частинах річкового та морського флотів, прикордонних військ тощо; організовує та проводить польове таборування, навчає практичним навичкам застосування засобів індивідуального захисту, способу виживання у несприятливих умовах, топографії, геодезії та картографії; тактики ведення бою інше, слідкує за наявністю в навчальному закладі необхідного спорядження та інвентарю, його поповненням та зберіганням; організовує  змагання, бере участь у підготовці та проведенні фіналу гри у навчальному закладі.
    10. Учитель (викладач) впроваджує ідейні принципи козацької педагогіки в навчально-виховний процес, викладає предмет з урахуванням національно-патріотичних інтересів держави, є консультантом одного із напрямів роботи в організації та проведенні гри; організовує та бере участь у проведенні заходів, передбачених планом роботи з організації та проведення гри у навчальному закладі.
    11. Медичний працівник здійснює медичний контроль за станом здоров’я, обслуговує  масові заходи; проводить інструктаж  відповідальних за санітарно-гігієнічну роботу, навчає їх надавати першу долікарську допомогу; допомагає у комплектуванні аптечки.
    12. Бібліотекар навчального закладу комплектує у бібліотеці тематичний розділ літератури національно - патріотичного спрямування, методичних матеріалів; організовує виставки, зустрічі з письменниками, вченими-краєзнавцями, істориками, спортсменами, працівниками музеїв, активістами національно-патріотичних організацій та об’єднань, ветеранами, сучасними козаками тощо.

    ІІІ. ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

    Інструктивно-методична та організаційна допомога навчальними закладам у організації та проведенні дитячо-юнацької військово-спортивної патріотичної гри Українського козацтва "Джура"(„Сокіл”) забезпечується Міністерством освіти і науки Автономної Республіки Крим, управліннями освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських, районних держадміністрацій через координаторів відповідальних за напрям національно-патріотичного виховання, організаторів проведення гри "Джура"(„Сокіл”, Центри туризму і краєзнавства учнівської молоді (Станції юних туристів), Будинки творчості школяра, Палаци дітей та юнацтва, методичні кабінети, федерації, штаби проведення гри усіх рівнів.
    Категория: Краеведение | Добавил: loctik (03.06.2011)
    Просмотров: 1256 | Рейтинг: 0.0/0
    Всего комментариев: 0
    Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
    [ Регистрация | Вход ]
    Городские центры туризма и краеведения
  • Алчевский детско-юношеский центр туризма, экскурсий и краеведения

  • Ровеньковский центр детско-юношеского туризма, краеведения, спорта и экскурсий учащейся молодёжи

  • Рубежанский центр детско-юношеского туризма и краеведения

  • Северодонецкий центр туризма, краеведения и экскурсий учащейся молодёжи
  • Форма входа
    Расписание автобусов по автостанциям и автовокзалам РФ

    Copyright MyCorp © 2024